İktidarın ‘Gezi’ fobisi dış basında
 Gezi gösterilerinin, “hükümeti devirmeye yönelik olduğu” gerekçesiyle “müebbet” cezalarını öngören TCK 312. maddesi çerçevesinde değerlendirilmesi gerektiği açıklamaları ve spor etkinliklerinde siyasi tezahüratı yasaklama planları yurt dışında “Türkiye, Haziran ayında ülkeyi sarsan protestoları bastırma çabalarını yoğunlaştırdı” şeklinde yorumlandı. 

İngiliz Financial Times gazetesi, “Türkiye, protesto liderlerine, müebbet ile karşı karşıya oldukları uyarısını yaptı” başlığını kullandığı haberinde “Türkiye Haziran ayında ülkeyi sarsan protestoları sert biçimde bastırma çabalarını yoğunlaştırdı” iddiasına yer verirken, “İktidardaki partinin bir yetkilisi, protestoların elebaşlarının müebbet ile karşı karşıya kalabileceklerini söylerken bir Bakan, spor etkinliklerinde siyasi tezahüratı yasaklama planlarını açıkladı” diye yazdı. Hükümetin, “Ankara’nın daha önce protestocuların yanında yer aldığını söylediği, Türkiye’nin en büyük şirketine yönelik vergi denetimi gibi başka adımların protestolarla ile bir ilgisi bulunmadığında ısrar ettiğini” belirten gazete, “Ancak bazı eleştiriciler, protestoları izleyen gazetecilerin bazılarının işten çıkarıldığına işaret ederek Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ı artan otoritercilik ile suçluyorlar” ifadelerini de kullandı. 
‘Maalesef, hükümet hatalarından ders almadı, baskılar arttı’
FT, bu bağlamla Uluslararası Af Örgütü’nün araştırmacılarından Andrew Gardner’in değerlendirmesine de yer verdi. Gardner de “Protestolar sırasında işlerin iki yöne gidebileceğini düşünmüştük. Ya hükümet, hatalarından ders almış olacaktı ya da muhalif seslere yönelik daha çok baskıyı görebilecektik. Maalesef sonuncusunu gördük” şeklinde konuştu. 
İçişleri Bakanı Muammer Güler’in spor etkinliklerinde siyasi tezahüratı önlemek için çalışmaların yapıldığı yönündeki sözlerinin de yansıtıldığı haberde Başbakan Erdoğan’ın bu konudaki şikâyetleri de anımsatıldı. 
İngiliz gazetesi, Başbakan Erdoğan’ın Gezi protestolarının yoğunlaştığı günlerde Divan Oteli’nin protestoculara sığınak sağlayarak suç işlemiş olabileceğini söylediğine de dikkat çektiği haberinde Divan Oteli’nin, aynı zamanda hakkında vergi denetimi yapılan Tüpraş gibi şirketlerin sahibi Koç Grubu’na ait olduğunun da altını çizdi. Financial Times haberinin son bölümünde ise, “son iyi ayda medya da, bir faaliyet odağı oldu” dedikten sonra TGS’nin verilerine dayanarak Gezi Parkı haberciliği nedeniyle 22 gazetecinin işten çıkarıldığını, 37 gazetecinin de istifaya zorlandığını öne sürdü


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner211