TRT'den AKP'ye Torpil mi?
 RTÜK raporuna göre TRT, 22 Şubat - 4 Mart tarihleri arasında AK Parti'ye 13 saat, MHP'ye 48, CHP'ye 45 dakika, BDP'ye 2 dakika yer ayırdı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) İzlenme ve Değerlendirme Raporu’na göre TRT’nin, Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) seçim dönemi yayınlarında, ‘Tek yönlü ve taraf tutan yayın yapılamayacağı’ ve ‘Fırsat eşitliğinin sağlanmasını zorunlu’ kılan kararına rağmen AK Parti’ye muhalefetten daha fazla zaman ayırıldığı ortaya çıktı.  Rapora göre, toplam yayın süresinin yüzde 89.52’sini (13 saat 32 dakika) AK Parti’ye, yüzde 5.29’u (48 dakika) MHP ’ye, yüzde 4.96’sı (45 dakika) CHP ’ye, yüzde 0,22’si (2 dakika) BDP ’ye ayrıldı.

RTÜK UZMANLARI İHLAL TESPİT ETTİ

TRT Haber’in liderlerin seçim mitinglerine ilişkin gün ve dakika listesini yapan RTÜK uzmanları ‘ihlal’ tespiti yaptılar. Uzman raporunda, “Bu sürelerin seçime katılan siyasi partiler açısından kamunun siyasal beklentilerine cevap verecek şekilde siyasi partiler arasında fırsat eşitliğini sağlamadığı görülmektedir” denildi. Ayrıca, YSK’nın seçim yayınlarında ‘siyasi partiler arasında fırsat eşitliğinin sağlanması zorunlu olduğu’ kararına ve RTÜK Yasası’nın “Siyasi partiler ve demokratik gruplar ile ilgili tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz” hükmünü ihlal ettiği belirtildi. Raporun sonuç bölümünde TRT Haber’in seçim yayınlarında, ‘birden fazla siyasi partiye yer verildiği için’, ‘fırsat eşitliğine aykırı’ olmadığı, ‘tek yönlü ve taraf tutar nitelikte seçim yayını olamaz’ hükmü kapsamında değerlendirilemeyeceği kanaatine varıldığı yer alıyor.

YSK RAPORU DEĞERLENDİRİYOR

RTÜK TRT raporunu dün öğleden sonraki toplantısında görüştü. Seçim dönemi yayınlarını anayasa ve yasal mevzuat gereği RTÜK’ün raporu üzerine YSK değerlendiriyor. Önce uyarı sonra yayın durdurma cezası yoluna gidilebiliyor.

TRT’Yİ KURULA GETİRMİYORLAR

RTÜK Üyesi Esat Çıplak, konu ile ilgili değerlendirme yaptı. Çıplak, TRT’nin seçim yasaklarının başladığı 1 Ocak 2014 tarihinden bu yana iktidar lehine yayın yaptığını, seçim yayınlarının büyük bir kısmını iktidara ayırdığını belirtti. Ancak buna rağmen şimdiye kadar bu kanal için tek bir rapor hazırlandığını belirtti. TRT dışında iktidar lehine yayın yapan kanallarla ilgili de rapor gelmediğini söyleyen Çıplak, muhalif kanallarla ilgili ise çok sayıda rapor hazırlandığını aktardı. Çıplak şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu yayın düzeninin hiç kimseye faydası olmaz. Tek yönlü yayınla insanları etkileyerek Türkiye’de istikrarı, barışı sağlayacaklarına, Türkiye’yi yöneteceklerine inanıyorlarsa çok yanılıyorlar.”

Bir diğer üye Ali Öztunç da TRT ile ilgili raporu muhalif üyeler olarak zorla kurul gündemine getirdiklerini söyledi ve bunun TRT ile ilgili gelen ilk rapor olduğunu sözlerine ekledi. Öztunç, “TRT’nin tarafsız olmadığının sadece AKP’nin yayın organı olduğunun ispatıdır bu. Bizim baskılarımız yüzünden bu rapor kurula geldi ama yetmez TRT Türk, TRT 1 için de rapor gelmeli çünkü TRT kamu görevi yapması gerekirken bunu yapmıyor. İktidarın borazanlığını yapıyor.”

 

CHP GRUBUNU YAYINLAYAN KANALLARA CEZA

RTÜK üyeleri, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun grup toplantısını yayınlamaları sebebi ile bazı kanallar hakkında uzmanlara direktif verilerek hazırlanan raporları da görüştü. Samanyolu Haber ve EMTV kanalına bu çerçevede, 'yayınlar hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olamaz' ve 'yayınlar insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez' şeklindeki yayın ilkelerini ihlal ettikleri gerekçesi ile yine AK Partili üyelerin oyları ile müeyyide uygulanmasına karar verildi. Yine aynı gerekçelerle haklarında rapor hazırlanan CNN Türk, Bengü Türk, Bugün TV kanallarının raporlarının ise bir sonraki kurul toplantısında değerlendirilmesine karar verildi. 

ŞEFKAT TEPE’YE CEZA 

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), bir askerin rüyasında Peygamber Efendimizi görme sahnesini işleyen Şefkat Tepe dizisi sebebi ile STV kanalına ceza verdi. Üst Kurul üyeleri, kanala oy çokluğu ile, 'yayınlar, toplumun milli ve manevi değerlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması ilkesine aykırı olamaz' ilkesini gerekçe göstererek ceza verilmesini kararlaştırdı. Türk askerinin kahramanlıklarının ve karanlık odaklarla savaşmasının konu edildiği Şefkat Tepe dizinin, birkaç hafta önceki bölümünde, bir askerin rüyasında Peygamber Efendimizi görmesi konu edilmişti. Sahnede Peygamberimiz bir ışık olarak gösterilmişti. Ancak bu sahne daha sonra bazı yayın organlarında kötü niyetli bir şekilde kullanılmıştı. Daha önce bir çok kanalda yayınlanan dini yapımların da kullandığı imge, bu sefer son dönemlerde muhalif kanallar üzerinde yoğun bir baskı uygulayan RTÜK tarafından 'cezalık' olarak görüldü.

Zaman



Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner211