Seçim yasakları hangi kanalları yaktı
  Yüksek Seçim Kurulu (YSK), seçim dönemi boyunca Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) uzmanlarınca yayın yasaklarını ihlal eden kuruluşlar hakkında hazırlanan raporları değerlendirerek yayın kuruluşlarına 36 uyarı ve 74 program durdurma cezası verdi.

AA muhabirinin RTÜK'ten edindiği bilgiye göre, Üst Kurul'un gönderdiği 192 rapordan 119'unu değerlendiren YSK, 110 raporda yayın ihlali tespit ederek yayın kuruluşlarına müeyyide uygulanmasına karar verirken, 9 rapor hakkında ise "müeyyide uygulanmasına gerek olmadığını" kararlaştırdı. 

YSK, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) ile özel radyo ve televizyon kuruluşlarının seçim döneminde uyacakları yayın ilkelerini, 21 Aralık 2013 tarihli 592 sayılı kararı ve 22 Aralık 2013 tarihli 605 sayılı kararlarıyla belirlemiş ve duyurmuştu.

Bu çerçevede seçim döneminde ülke çapında yayın yapan radyo ve televizyon kuruluşlarının yayınları RTÜK tarafından denetlendi. YSK'nın belirlediği esasları ihlal eden yayınlarla ilgili uzman raporları hazırlandı. 1 Ocak-30 Mart tarihlerini kapsayan mahalli idareler seçim dönemi boyunca, RTÜK uzmanları 51 yayın kuruluşu hakkında toplam 192 rapor hazırladı ve YSK'ya iletti. 

-Cezalarda kademeli artış

Söz konusu 192 raporun 163'ü, RTÜK uzmanlarının seçim dönemindeki rutin denetimlerinin sonucunda oluşturuldu.

Buna karşılık çeşitli siyasi partilerin şikayet başvurularının ardından YSK'nın resmi talebi üzerine yapılan denetimler neticesinde de 35 rapor hazırlandı ve YSK'ya ulaştırıldı. 

Saadet Partisi'nin, MHP Ankara Belediye Başkan adayının ve siyasi partilerin AK Parti reklamıyla ilgili şikayet başvuruları üzerine hazırlanan raporlar bu kapsamda düzenlendi. 

Böylece 11 Nisan itibarıyla 192 rapordan 119'u YSK tarafından değerlendirildi. YSK, değerlendirdiği bu raporlardan 9'u hakkında "müeyyide uygulanmasına gerek olmadığına" karar verirken, 110 raporda ise yayın ihlali görerek müeyyide uygulanması yönünde karar aldı. 

Bu kapsamda YSK tarafından 36 uyarı ve 74 program durdurma kararı verildi. YSK'nın program durdurma kararları, yayın kuruluşlarının yayın ihlalleri arttıkça, 1 program durdurmadan 10 program durdurmaya kadar kademeli olarak artış gösteriyor. 

YSK tarafından TRT Haber'e 2, TRT Türk, Cnn Türk, Beyaz TV, Samanyolu Haber, A Haber, Bugün TV, Kanal 5, Cem TV, Ülke TV, TGRT Haber, Koza, 24, Sokak, Kanal D, Meltem TV, Bengü Türk, Flash TV, Haber Türk, NTV, NTV Avrupa, Haber Türk, Mehtap TV, TV net, +1 TV, 360 TV, Fox TV, Halk TV, Pamukkale TV, Em TV, TV 10, Kayseri TV, Ulusal 1, Atlas TV, Adana TV, Kanal A ve Mesaj TV'ye 1'er uyarı müeyyidesi uygulanması kararlaştırıldı. 

Ayrıca YSK, Beyaz TV'ye 10 durdurma kararıyla 55 program, Samanyolu Haber ve A Haber'e 9'ar durdurma kararıyla 45'er program, Bugün TV'ye 5 durdurma kararıyla 15 program, Kanal 5, Cem TV, Ülke TV ve TGRT Haber'e 4'er durdurma kararıyla 10'ar program, Koza, 24 ve Sokak'a 3'er durdurma kararıyla 6'şar program, Kanal D, Meltem TV ve Bengü Türk'e 2'şer durdurma kararıyla 3'er program, Flash TV, Haber Türk, NTV, NTV Avrupa, Haber Türk, Mehtap TV, TV Net, +1 TV, 360 TV, Fox TV ve Halk TV'ye ise 1'er program durdurma cezası verdi.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner211