Yazar : AHMET ŞAFAK
Devlet Bahçeli, millet iradesinin,milli politikaya dönüşmesi yolunda Ne Amerika,Ne Rusya,Ne çin Her şey Türke göre,Türk tarafından Türk için felsefesini koruyan,inançla ve sadakatle benimseyen siyaset modelini savunuyor.
Siyaset pragmatik bir meslekse sonuç almak üzerine kurulur.
Siyasetde kazan kazan mantığı esas olacaksa yakın veya uzun vadede hem siyaseti yapanın ne elde edeceği hem de milletin ne kazanacağı haklı olarak sorulur.
Siyaset bağımsız bir irade ile yapılır. Her hangi bir grup ya da devletin insiyatifinde yapıldığında fikri şahsiyet,tek başına başarma keyfiyeti, özlük hakları masaya yatırılır,sorgulanır.
Türkiye'de pragmatik olarak da,millet çıkarı açısından da kusurlu bir siyaset modeli hakimdir.
Liberaller yıllardır kafamızı yiyorlar,artık bağımsız politika diye bir kavram yok,Amerika bile bağımlı(!)
Bu palavra kimilerini kandırıyor da; O kimileri düşünmüyor ki Amerika bağımlı da Irak'a, Afganistan'a, Arap Coğrafyasına kim müdahale ediyor? Liberaller kandırılmayı istiyorlar; liberallerin felsefesindeki hürriyet tutkusu da sahte, çünkü gerçek hürriyet bağımsızlık temeli üzerine oturur, bağımsızlık anlayışı olmayanın hürriyeti de yoktur.
Devlet Bahçeli'yi farklı kılan bu : Bağımsızlık !
Siyaseti kazan kazan mantığına göre değil,çalış kazan anlayışına göre takip eden bir zihniyeti esas alıyor.Amerika güçlüdür,yanaşalım ve sonuç alalım pragmatizmi Devlet Bahçeli'nin siyaset anlayışında külliyen reddettiği bir politika metodu.
Devlet Bahçeli, milletlerin birbirlerine saygı ile yaklaşması,Miletlerin birbirlerini eşit haklar çerçevesinde anlaması prensibini esas alıyor.
Milleti esas alarak milliyetçi siyaset yapmak ile millet üzerinden pragmatik-liberal siyaset yapmak arasında büyük fark var.
Birinde gerçekten milletin iradesi,milletin azmi,kolektif vicdanı ve bilgi ile yaptığı tercihler söz konusu iken diğerinde imajlarla tütsülenmiş bir " milli şef"in varlığında liberal faşizmin millet iradesi olarak pazarlandığı bir zihniyet söz konusu !
Devlet Bahçeli, millet iradesinin,milli politikaya dönüşmesi yolunda Ne Amerika,Ne Rusya,Ne çin Her şey Türke göre,Türk tarafından Türk için felsefesini koruyan,inançla ve sadakatle benimseyen siyaset modelini savunuyor.
Farkı bu.
Bu sebeple, Türkiye'de ziyaretinde Amerikan Başkanı Obama'ya "burası Türkiye," ikazını yaparak adeta Pembe İncili Kaftan hikayesinden çıkmış bir ecdat temsiliyetini de ,Amerika Büyükelçisi Ros Wilson'a " ben muhalif olsam da ülkemin başbakanını bir yabancıya tenkit etmem " diyen çağlar üstü bir iftihar duygusunun ete kemiğe büründüğü Türk Devlet adamı bakışını da onda görmemiz kaçınılmaz oluyor.
Bağımsız siyaset,tarihimizin bize emrettiği bir doğal duruştur.Bağımlı siyaset ise tarihsizlerin ve talihsizlerin işidir.Tarihinde güç,kudret,egemenlik hakim olan bir milletin siyasetçisi nasıl başkalarının politikalarına teşne olabilir?!
Siyasetde bağımsızlık esastır.
Dış politikasında çağdaş bir bin yıl vizyonu çizen Devlet Bahçeli'yi dikkatle izlememiz sonucunda karşımıza Selçuklu-Osmanlı-Cumhuriyet Jeopolitiği çıkmaktadır.Anadolu Türklüğünün bu üç hali,aslında Türk Jeopolitizminin temel diyalektiğini vermektedir.Türk Jeopolitizminin tarihi vizyonu topu,tüfeği,askeri,sermayesi ve bağımsızlık ülküsü olmadan devreye giremez.Bu vizyon milli bir güç konsepti ile gerçekleşir,aksi halde uygulayanı başkalarının vassalı da yapabilir.Türkiye'nin bölgede güçlü olabilmesi,Ortadoğu da model olabilmesi,Arap coğrafyasında örnek olabilmesi içerde güçlü olmasına,kuvvetli bir orduya,kendinden menkul bir sermaye yapısına ve milliyetçi kadroya bağlıdır.
Devlet Bahçeli'nin Ani'de kıldığı namaz,balkanlarda tilavet ettiği niyaz ve Kerkük'te Allahın izni ile gerçekleştireceği salat ile çizdiği vizyona bir bakın : O vizyonda asyadan İran yaylalarına dört nala koşan Selçuklu-Kınık ülküsünü,dört yüz çadırdan dört kıtaya yürüyen Oğuz-Kayı boyunun idealini göreceksiniz.Bu ideali anlamak için Suriye'den Söğüt-Domaniç yaylalarına at süren Ertuğrul Gazi olmak gerekir.Bu ideali anlamak için Doğu Türkistan'dan Malazgirtte ülküdaşlarının yardımına koşan Karahan Hakan'ının oğlu Tamga Tigin olmak gerekir.Bu ideali anlamak için Amasya'da " milleti ,milletin azim ve kararlılığı kurtacaktır " diyen Türk Milliyetçisi Atatürk'ü anlamak gerekir.
Suriye semalarında düşen uçağın akibetini şunca zamandır hala izah edemeyenler bu ideali anlayamazlar.
Bu ideal Türklük-Oğuzluk geleneğinin bağımsızlık şuurunda yatmaktadır.
Devlet Bahçeli'yi takip edenler bunu bilirler.
AHMET ŞAFAK