Mehmet ALBAYRAK
Kurban, Allah’a yakınlık ve ibadet amacıyla belli vakitte belirli cinsten hayvanları kesmeyi ve bu amaçla kesilen hayvanı ifade etmektedir. Yüce Yaratana yaklaşmamın ve Onun yolunda fedakârlıkta bulunmanın belirtilerinden biri olan kurban ibadetinin, sosyal açıdan da önemi çok büyüktür. Dolayısıyla, fert ve toplum yararını ön planda tutan ve mali bir ibadet olan kurban, hem insani, hem de sosyal bir fedakârlıktır. Kurban bütün hak dinlerde, yani Yahudi ve Hıristiyanlığın aslında da vardı. Her iki dinin de aslının bozulmuş olmasından, kurban ibadetide sonradan kaldırılmıştır. Bu durum Kur’an da şöyle haber verilir. “Her ümmet- Millet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık. İşte sizin ilahınız bir tek ilahtır. Yalnız Ona teslim olun.”(Hac, 34.) Böylece Allah, kullarına tevhit- tek ilah inancını aşılamak için insanların kendisinden başkası adına kurban kesmelerini yasaklamıştır. YAZININ DEVAMI
Kurban, Allah’a yakınlık ve ibadet amacıyla belli vakitte belirli cinsten hayvanları kesmeyi ve bu amaçla kesilen hayvanı ifade etmektedir. Yüce Yaratana yaklaşmamın ve Onun yolunda fedakârlıkta bulunmanın belirtilerinden biri olan kurban ibadetinin, sosyal açıdan da önemi çok büyüktür. Dolayısıyla, fert ve toplum yararını ön planda tutan ve mali bir ibadet olan kurban, hem insani, hem de sosyal bir fedakârlıktır. Kurban bütün hak dinlerde, yani Yahudi ve Hıristiyanlığın aslında da vardı. Her iki dinin de aslının bozulmuş olmasından, kurban ibadetide sonradan kaldırılmıştır. Bu durum Kur’an da şöyle haber verilir. “Her ümmet- Millet için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye kurban kesmeyi meşru kıldık. İşte sizin ilahınız bir tek ilahtır. Yalnız Ona teslim olun.”(Hac, 34.) Böylece Allah, kullarına tevhit- tek ilah inancını aşılamak için insanların kendisinden başkası adına kurban kesmelerini yasaklamıştır. YAZININ DEVAMI