Bugüne kadar;
TRT TSM Repertuvarı'na 26 şarkı kazandıran şair (güftekâr), yazar, emekli öğretmen ve gazeteci Oktay Zerrin; Türkiye ve yurt dışındaki çok sayıda bestekâr ile yeni güfte ve besteler üretmeye devam ediyor.Samsun Atakum Yeni Mahalle Mahallesi'nde (Atakent) yaşayan, aslen Bafralı şair, yazar, güftekâr, emekli İngilizce öğretmeni ve gazeteci Oktay Zerrin'in yeni bir şiiri daha bestelendi.Oktay Zerrin'in
"Ayrılmamız Gerekir" (Yolun Sonunda) adlı şiiri; bestekâr, ünlü bestekâr Teoman Önaldı'nın kardeşi bestekâr Prof. Dr. Murat Şenel Önaldı tarafından Kürdi makamında bestelendi.Ankara Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Kadıköy Belediyesi, Amasya Valiliği, Ankara Uluslararası Sultan Özateş Basın ve Eğitim, Ankara Bir Harf Net sitesi, Giresun Şebinkarahisar Hikmet Okuyar, Ankara Dostlar Türk Müziği Derneği, Ankara Anayurt Gazetesi gibi çok sayıda kurum ve kuruluş tarafından, Türkiye genelinde düzenlenen; güfte, beste, şiir yarışmalarında ödüller kazandı.
Güftekâr Oktay Zerrin'in;
Prof. Dr. bestekâr Murat Şenel Önaldı tarafından yeni bestelenen şiiri "Ayrılmamız Gerekir" (Yolun Sonunda) adlı şiirinin 2. kıtasında, "Bir yıl yas ilan ettim şimdi Samsun'da" adlı mısrası tebessüm ettiriyor.Zerrin; şairlerin her konuda şiir yazmasının, hayal ve duygu dünyasına özgün ve derin anlamlar katmasının normal olduğunu belirtti.Şiirin tamamı ise şöyle:
AYRILMAMIZ GEREKİR DEDİĞİ ZAMAN (YOLUN SONUNDA)Söz: Oktay ZerrinMüzik: Prof. Dr. M. Şenel ÖnaldıAyrılmamız gerekir dediği zamanBir ölüm sessizliği oldu odadaHiç böyle değildi ilk sevdiği zamanKeşke yaşasaydım ıssız adadaHiç ummazdım bu aşkın çökeceğiniŞu kalbimin acılar çekeceğiniKim derdi bu sevginin öleceğiniBir yıl yas ilan ettim şimdi Samsun'daYalnızlığı sevmezdim, alışacağımSanmasın ki hoş görüp, barışacağımDersime daha iyi çalışacağımBelki de bir ışık var yolun sonundaOktay Zerrin- Samsun16-01-2024-16.45https://www.youtube.com/watch?v=LauAnp4cYPg
Prof. Dr. Murat Şenel Önaldı kimdir?
Trabzon'da doğdu. 25.07.1944'te Trabzon İsmetpaşa İlkokulu'nda ve Trabzon Lisesi'nde okudu. İstanbul Erkek Lisesi'ni bitirdi (1966).İ.İ.T.İ.A. Diş Hekimliği Yüksek Okulu'ndan mezun oldu (1972).Müzik hayatına ağabeyi Dr. Teoman Önaldı'dan; nota, usul, makam ve ud dersleri alarak başladı. Ud ve sesiyle, ilk konserini Trabzon Lisesi konser salonunda verdi (1950).Trabzon Türk Musikisi Cemiyeti'nde, Temel Şükrü Doğru yönetimindeki musiki topluluğuna ud ile icracı olarak katıldı ve konserler verdi (1956).Trabzon'da yapılan “Karadeniz Ses Müsabakası”nda beşincilik derecesini aldı (1957).Bağlama ve tanbur çalmaya başladı (1958-1961).Nota yazma ve derleme çalışmalarına, ud ve bağlama hocalıklarına başladı. Çok sayıda beste çalışmaları, derleme notaları yazdı ve bunlardan bazılarını, sahne konserlerinde, plak sanayinde ve TRT'de tanıttı (1958-2010).Yeşilay Gençlik Teşkilatı'nda, THM topluluğu kurdu, çalıştırdı ve yönetti (1961).İstanbul Radyosu'nda Necati Başara'nın “Şen Türküler Topluluğu”nda, bağlama icracısı olarak katıldı (1958).Bağlama üzerinde perde çoğaltma ve standardizasyon çalışmaları, bağlamanın kısa sap değişikliği, göğüs ve sap değişiklikleri yaptı ve tatbik ederek, çalışma sahasına sundu. İlk kez madeni kaval yapım ve dağıtımını sağladı (1964-1968).
Dr. Abidin Gerçeker'in yönettiği, İstanbul Üniversite Korosu'nda mızraplı ve yaylı tanbur, İleri Türk Musikisi Konservatuarı Derneği'nde ve radyo korosunda; ud, tanbur ve bas kemençe icra etti. Aynı dernekte, yedi yıl solfej, diksiyon, bağlama dersleri verdi. THM topluluğunu kurup çalıştırdı, yönetti ve dizi konserler verdi. Sadi Yaver Ataman ve Süheyla Altmışdört, Neriman Tüfekçi yönetimindeki topluluklara katıldı (1962-1968).Türkistan Millî Oyunlar Grubu'nda icracı olarak çalıştı ve ilk derlemeleri yaptı (1961).THM Tıp Korosu'nu kurdu, çalıştırdı, yönetti ve konserler verdi (1960-1963).TRT İstanbul Radyosu'na bağlama sanatçısı olarak girdi. Radyo staj dönemindeki kurslarda Halil Bedii Yönetken, Doğan Soylu, Tahir Alangu,
Prof. Dr. Sebahattin Ergin, Prof. Dr. Faruk Sümer'den yararlı bilgiler edindi. Ahmet Yamacı, Neriman Tüfekçi, Nida Tüfekçi, Adnan Ataman, Metin Eryürek, Turan Engin ile yakın çalışmalardan dolayı farklı bilgiler aldı. Feridun Darbaz'ın Musiki Cemiyeti'nde çalıştı ve kendisinden yararlandı (1966-1968).Türkiye'de ilk kez, TRT radyo ve televizyon yayınlarında "tar" çalgısını tanıttı ve icra etti (1968).Odeon, Grafson, Sahibinin Sesi, Pathe ve birçok plak firmasında prodüktör ve icracı olarak görev aldı. Kendi sesinden plakları oldu (1968-1970).Robert Kolej Üniversitesi'nde, Kadıköy ve Üsküdar Halk Evleri'nde, Milli Türk Talebe Birliği (MTTB) Federasyonu'nda, Türk Folklor Kurumu'nda, Motif Halk Oyunları Derneği'nde, Ataköy Folklor Kurumu'nda THM topluluğu kurdu, çalıştırdı, yönetti ve çeşitli illerde konserler verdi (1966-1983).İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı kuruluş kadrosunun ilk 25 öğretim elemanından biri olup repertuar, enstrüman bilgisi, bağlama ve tar eğitimi derslerini üstlendi. Lisans danışmanlıkları yaptı. Azeri topluluğu, çocuk korosu kurdu. Bu topluluklarla TRT, çeşitli üniversite ve şehirlerde konserler verdi (1975-2001).Milli ve uluslararası Türkoloji kongrelerinde, seksiyon başkanlıkları yaptı ve tebliğler sundu (1977-1983).İstanbul Üniversitesi, Yıldız Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü, Marmara Üniversitesi, Erzurum Atatürk Üniversitesi, Karadeniz Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi Müzik Eğitim Bölümü'nün kuruluşlarında bulundu, akademik yükseltme kadrolarında görev aldı. Öğretim elemanı olarak çalıştı (1979-2001).TRT İstanbul Radyo ve Televizyonunda çeşitli prodüksiyonlar hazırladı (1979-1984).TRT kurumunda şura, repertuar ve denetleme kurulu üyeliklerinde bulundu (1987-1993).Japon "TOGO Müzik Topluluğu"na, Türk Musikisi Devlet Konservatuarı adına Türk Halk Müziği tanıtım programını, müzik ve sesli olarak konferans şeklinde sundu (1985).Kültür Bakanlığı Türk Halk Müziği Sivas ve Urfa Devlet korolarının kuruluşunda görevlendirildi (1990).T.C. İstanbul Yüksek Adalet Komisyonu Başkanlığı'nda bilirkişi olarak görev aldı (1986-2010).Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda, Öğretim Üyesi olarak dersler verdi ve ilk kez Usta Müzik Öğretmeni kursu başlattı ve usta öğretici yetiştirdi (1992-1997).Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı tarafından, İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Türk Halk Müziği Ana Sanat Dalı'na Doçent olarak atandı (1988).İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'nda Tar Sanat Dalı, Mızraplı Çalgılar Ana Sanat Dalı, Çalgı Eğitim Bölümü ve Çalgı Yapım Bölümü başkanlıkları yaptı. Çalgı Yapım Bölümünü restore etti. Türk Çalgılarının Bünyelerine Göre Tellerinin Yapımı, Araştırılması ve Geliştirilmesi projesini ve Çalgı Yapım bölümü adının Müzik Teknolojileri Bölümü adına dönüştürülme projesini sundu (1997-2001).İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Musiki Sanat Dalı'nda, "Analiz, Uslûp-Repertuar, Halk Oyunlarında Çalgılar" adlı dersleri yürüttü ve çok sayıda tez danışmanlığı yaptı (1988-2001)."Türk Halk Musikisi Ansiklopedisi, Tar Metodu, Bağlama Metodu, Mey Metodu, Ali Ağa Vahid'den Seçme Gazeller, Hızlandırılmış Nota Eğitimi, Türk Müziği Kompozisyon ve Nazariyatı, Türk Musikisi Solfeji, Türk Halk Oyunlarında Çalgılar, Enstrüman Bilgisi, Türk Halk Müziği ve Edebiyatı, THM Analiz Metodu, THM'de Düzümler ve Usuller, Bir Pınar ki..., Ninniler, Diş Hekimleri ve Hastaları için Pratikte Altın Öğütler" adlı çalışmalarının bir kısmı makale, bir kısmı da kitap olarak yayınlandı.Bulgaristan Deliorman'da soy kırım düzeninden sonra, kaybolmaya yüz tutan türkülerin bazılarını derledi, düzenledi ve notalarını yazıp, "Deliorman'da Suyun Gözü" adlı derleme kitaplarına hizmet verdi (2008)."Tömbek Metodu ve Prozodi" adlı eserleri, Kültür Bakanlığı yayını olarak basıldı (1997-1998)."Yeşil Giresun, Mızrap, Genç Amatörler, Folklor, Kadın Ansiklopedisi, Motif, Mozaik" dergilerinde sanat danışmanlığı yaptı ve bu dergilerle bazı gazetelerde, makaleleri yayınlandı (1966-2008).İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı'ndan emekli oldu (2001).
Haber Merkezi- Samsun