Bir kişinin adı sadece hitap için gerekli olmayıp mevki ve asaletini gösteren bir sıfatlar dizisi olarak algılanan Cava yaşam zihniyetinde meslek sahibi olmak yerine ünvan sahibi olarak doğmanın veya o ünvanı kazanmanın hayatî önemi vardır. Ünvan sahibi olmak; bir darphane gibi para basmak kadar değerli bir işleve sahiptir.
Kralların hangi ünvanları kullanacaklarını belirlemek için bir araya geldikleri 13 Şubat 1753 günlü Perjanjian Jatisari müzakeresi de tarih geçmiştir.
Bu nedenle adı olmak, vasfı olmakla yani ünvan sahibi olmakla eşdeğerdir. Vasıflar ile asalet başbaşa yarışan atlara benzer. İşte bu millî ünvan sahibi olmak karakteri; Cava’da sıradan insanların iliklerine kadar işlemiş nevi şahsına münhasır bir husustur. Örneğin Hazreti Muhammet soylu olanlara kişi olarak habib zümre olarak ba alawiyyin (1) denilmektedir. Endonezya’da olguyu istismar eden (habib palsu) sahtekâr seyitler kargaşası bir yana gerçekten bu soydan geldiği söylenenlerin “asaletlerini gizlemeleri” ahlâkı yoktur. Aksine, hem yaymak hem de bir mesleğe çevirip bu fırsatı kullanarak bir kraliyet ünvanı sahibi olmak gibi kullanarak tam anlamıyla ayrıcalıklı ve de dokunulamaz olmak gibi bir övgü vesilesidir.
Kendi cemaatlerini kurarak kendi ekollerini üreten halkın tarzının dışında bir başka İslâm yolu çizen, başına buyruk kişiler olarak ünvanlarıyla Ebu Lehebi hiç hatırlamadan sahibine güç veren, hayranlık kazandıran bir niteliktir. Nitekim 2013 yılında bazı otellerin konaklama yöntemini beğenmeyen İslâm Savunucuları Cephesi (FPI) önderi Habib Riziek adlı şahıs cemaatiyle birlikte otelleri basıp talan ettikten sonra televizyonda “ben kimim biliyor musun?” diye bayan muhabire bağırarak söylediğini izlemiştim. Hal böyle olunca istismar gerek tarihte gerekse şimdi aynı hızla devam etmektedir. Örneğin Asseqaf sülalesi (marga asseqaf) Hz. Muhammet soylu olarak Güneydoğu Asya adalarında İslâm toplumlarında yakinen bilinir.
Singapur’da meşhur Al Saqaf ailesi Felemenk döneminde buharlı gemiler zamanında müslümanları 10 yıllık faizlere varan köleleleme sistemiyle hacca göndermiş ve servetine servet katmıştı. (2) İşte bu aşiretten olan Arap asıllı Endonez baba Mahdar Asseqaf ile annesi Japon Mayumi Yoshida hanım babasının habib olması nedeniyle seyyide kabul edilmekte olup (3)
2006 yılında doğan oğlu Alwi bin Mahdar bin Muhdar bin Abdurrahman bin Ali bin Ahmad bin Jafar Assegaf (4) örneği önümüzdedir. Bu çocuk büyürken İslâm davası güden bir vaiz ve aktör olarak tüm Endonezya’da meşhur oldu bile. (5)Kızkardeşi Aminah hanımın da aynı yolu (6) izleyeceği kuvvetle muhtemel olup şimdilerde 10-20 yaş arasını sürdüğü bugünlerde daha ergenlikten itibaren toplum önünde hitap etmeyi bizzat yaşayarak öğrenmektedir. Ünvan sahibi olmanın Endonezler için ne kadar ehemmiyetli ve istismara açık olduğunu belirtmek için 2108-2020 dönemine damga vuran bir vakayı açıklayalım: (7)
Orta Cava, Purworejo ilçesi Bayan kasabası, Pogung Juru Tengah köyü sakinlerinden R.Toto Santoso bey ile eşi Fanni Aminadia hanım 2018'de Majapahit krallığı mirasını canlandırmak istedi. Amaçları 1518’de kral Dyah Ranawijaya tarafından Majapahit devletini Potekizlilere devreden anlaşmayı iptal ederek krallığı 500 yıl sonra yeniden kurmaktı. Bu nedenle Santoso, 2018 yılını "Keraton Agung Sejagat" adıyla yeni bir "Majapahit Derebeyliği" kurmak için doğru zaman olarak değerlendirdi. Uzmanlara göre, kehanet kitabı Jayabaya'da geçen kurtarıcı mehdi veya mesih “adil kral” Ratu Adil (Satria Piningit) akidesine dayanıyordu. Akideye göre İstanbul’dan bir mehdi gelip müslüman halkı ve dünyayı kurtarıp adaleti gerçekleştirecekti. Bu inanış Cava halkı arasında yaygındı ve Felemenkler bu inanışı istismar edip Endonezya adalarını yeniden sömürmek için Raymond Pierre Paul Westerling (1919– 1987) adlı İstanbul doğumlu Yunan-Felemenk melezi bir katil sürüsü komutanını kullanmış, bağımsızlık için savaşan yüzlerce Endonez milliyetçisini vahşice katletmişlerdi.
Ancak bu sefer mehdi İstanbul’dan gelmeyip Orta Cava’nın bir köyünden çıkmıştı. Zihniyetteki yetersizliği düşmanlarımız, kurnazlar, uluslararası istismarcılar başkalaşarak her zaman kullanmışlardır. Şimdi de durum farklı değildi. Mehdinin veya dünyanın kurtarıcısı masalının yaygın olduğu ülkede hareketin üye sayısı kuruluşundan kısa bir süre sonra Purworejo şehrinin dışından gelenlerle birlikte yaklaşık 500 kişiye ulaştı. Saray hanedan üyelerini köylüler arasından (8) 10 milyon rupiye varan meblağlarla ünvan satarak seçti. (9) Her ünvanın ayrı bir değeri olduğu köyde bir toplantı yeri de düzenleyip Birleşmiş Milletler’e başvuru yaptı. Büyük Evrensel Saray (Keraton Agung Sejagat) anlamındaki sözde krallık kurucusu karı-koca kral ve kraliçeleri olduklarını iddia edip para toplamaya devam ettikleri süreçte polis tarafından şüpheli olarak adlandırılıp dolandırıcılıktan yakalandılar. (10) Soruşturma amacıyla polis faaliyetlerini icra ettikleri yeri mühürleyip daha iyi bir yaşam vaadiyle insanları dolandırdıkları iddiasıyla 10 yıl hapisle iddianame hazırlandı. (11) Daha sonra Toto Santoso sadece bir fantezi ve hayal ürünü olduğunu kabul edip özür diledi.(12)
(1) Resmi sitelerine bakınız: http://rabithah-alawiyah.org/id/
(2) 1.MUI, Ali Osman Muş, ANRI, Haji Kolonial Masa Belanda
(3) https://biografi-tokoh-ternama.blogspot.com/2017/10/biodata-alwi-assegaf-keturunan-ke-40-nabi-muhammad-saw.html?m=1
(4) https://id.wikipedia.org/wiki/Alwi_Assegaf
(5) Çocuk vaaz ediyor ;https://www.youtube.com/watch?v=y0bgidVZkeU
(6) https://www.youtube.com/watch?v=aK370IZ5mDs
(7) https://en.wikipedia.org/wiki/Keraton_Agung_Sejagat
(8) https://www.youtube.com/watch?v=ybbuamaLUI0
(9) 2018-2020’de bir dolar yaklaşık 15.400 rupiden 650 dolar civarı eder. (AOM)
(10) https://www.youtube.com/watch?v=jlwD7w7IKHs
(11) https://www.youtube.com/watch?v=YqC9wWCo8Q0
(12) https://regional.kompas.com/read/2020/01/14/22023411/polisi-tangkap-raja-dan-ratu-keraton-agung-sejagat?page=all